Instroom

Zo vinden wij de best passende kandidaat voor uw bedrijf

Ook in tijden waarin een war for talent heerst, halen wij alles uit de kast om de best passende kandidaat te vinden voor uw vacature. Creatief en continu op zoek gaan naar de juiste kandidaat is voor ons dan ook een absolute must. Dankzij onze innovatieve digitale tools, maatschappelijke projecten en campus recruitment activeren we zowel actieve als latent werkzoekenden.  

Happy employer

Al 27 jaar digitale koploper

Wie online op zoek gaat naar een job, komt gegarandeerd bij ons terecht. Bovenaan in de Google-zoekresultaten, op social media, via onze apps. Een overzicht van onze digitale tools.  

Een sterke en zichtbare website

Elke zoektocht naar een nieuwe job begint online. Hoog scoren in de Google-zoekresultaten is dan ook een prioriteit. Onze SEO en Google Ads-specialisten zorgen ervoor dat we zowel organisch als betalend meteen gevonden worden door werkzoekenden. En dat loont, als we naar de visibility index kijken waarmee we ons onderscheiden van andere spelers op de markt.  

Onze eigen apps: MyAccent, NOWJOBS en SWOP

Naast een performante website, hebben we ook teams in huis die onze eigen apps verder ontwikkelen. MyAccent is een app waarmee uitzendmedewerkers alles kunnen regelen met ons, maar dan digitaal. Een mobiel uitzendkantoor, als het ware. In 2021 downloadden maar liefst 25.184 werkzoekenden de MyAccent-app; goed voor zo’n 25.005 sollicitaties. NOWJOBS is onze digitale oplossing voor bijverdieners zoals jobstudenten en flexijobbers. SWOP is een app die ontwikkeld werd door ons moederbedrijf House of HR, waarmee werkzoekenden zichzelf Tinder-gewijs (lees: swipend) een weg kunnen banen naar een nieuwe job. Ook deze kandidaten komen bij onze jobcoaches terecht.

having lunch with colleagues

Social media advertising en co-branded campagnes

Niet alleen onze website scoort hoog ten opzichte van andere Belgische spelers op de markt. Ook op de verschillende social media platformen zijn we sterk vertegenwoordigd. Denk dan vooral aan Facebook, Instagram en LinkedIn, maar intussen heeft zelfs TikTok geen geheimen meer voor ons.  

We zorgen ervoor dat we op die manier top of mind blijven bij actieve en latent werkzoekenden. Activeren doen we aan de hand van betalende campagnes, co-branded indien de klant dat wenst. Bij ons bent u dus zeker van reacties op uw vacature.  

Recruitment marketing dankzij talloze innovatieve tools

Videovacatures

Aanvullend op de geschreven vacature maken wij ook gebruik van videovacatures. Dankzij de video’s krijgen de kandidaten een unieke blik achter de schermen, zodat ze een nog completer beeld kunnen maken van de job en op die manier beter kunnen inschatten of de job iets voor hen is. En dat levert dan weer kwalitatievere sollicitaties op: video verhoogt de conversie tot 35%. 

Marketing Hub

Op grote schaal kandidaten bereiken aan de hand van ons kwalitatieve CRM systeem. Dat is wat onze jobcoaches kunnen via de Marketing Hub. Via dit handige platform kunnen ze in geen tijd een professionele mail opstellen en laten toekomen bij relevante kandidaten op basis van verschillende criteria zoals ervaring en woonplaats.  

Social media templates

Onze medewerkers hebben vaak ook al een uitgebreid netwerk opgebouwd via hun eigen social media profielen. Om hen te ondersteunen in hun digitale aanwezigheid, creëerden we verschillende digitale templates, zodat ze ook hun eigen kanalen kunnen inzetten bij hun zoektocht naar talent.  

Digital Talent Hunters

Bij Accent geloven we sterk in een phygital approach: het gebruiksgemak van digitale tools in combinatie met de authentieke connectie van mens tot mens. Zo hebben we een team van 15 certified recruiters die gespecialiseerd zijn in het aantrekken van kandidaten op LinkedIn. Dankzij hun hele persoonlijke InMails zien we een response rate van 49%, wat een pak hoger ligt dan de benchmark. Na het eerste, digitale contact, plannen de Digital Talent Hunters een face-to-face gesprek in om de verdere stappen te bespreken. 

Dora, by Happy Recruiter

Dora is de nieuwste aanwinst binnen ons team. Onze recruitment chatbot zorgt ervoor dat wij niet enkel in contact komen met het juiste talent tijdens de kantooruren, maar ook 's avonds en in het weekend. Via Facebook en Instagram neemt ze contact op met kandidaten en stelt ze een aantal standaardvragen, zodat onze “echte” recruiters al over de belangrijkste informatie beschikken voor ze een screeningsgesprek inplannen. 

Initiatieven op maat van uw uitdagingen

Voor organisaties die met hele specifieke uitdagingen zitten, werken we graag een oplossing op maat uit. Zo zetten we in het verleden al een gezamenlijk platform op voor bedrijven als Van Marcke en Reynaers Aluminium. Benieuwd naar de mogelijkheden voor uw bedrijf?  

Neem contact op

Maatschappelijke projecten met een hart voor talent

Rekruteren is vandaag vooral oogkleppen afzetten en potentieel zien in het brede maatschappelijk kader die onze samenleving rijk is. Onze schouders zetten onder verschillende, maatschappelijke projecten, is voor ons dan ook een evidentie om talent aan te trekken met een langere afstand tot de reguliere arbeidsmarkt.  

Foreign Recruitment

30% van de meer dan 25000 mensen die Accent dagelijks tewerkstelt, heeft een buitenlandse achtergrond. Om die grote groep zo goed mogelijk te begeleiden, hebben we gespecialiseerde Accent Foreign-kantoren opgericht. Met Accent Foreign slaan we de brug tussen knelpuntberoepen die traag ingevuld geraken en de vele buitenlandse werkzoekenden die op zoek zijn naar een stabiele en financieel interessante job in België.  

Meer over Accent Foreign

JobRoad: (re-)integratie door werk

In 2016 richtten we JobRoad op, samen met House of HR, VDAB en VOKA. JobRoad ivzw is een netwerkorganisatie voor bedrijven, intermediaire organisaties en kwetsbare werkzoekenden. Dit MVO-project is intussen geëvolueerd tot een onafhankelijke, internationale vzw die focust op kwetsbare doelgroepen op de arbeidsmarkt.  

Door middel van activatie, opleiding en sensibiliseringsacties loodst JobRoad mensen voor wie een gepaste job moeilijk bereikbaar is naar een geschikte werkgever. De heel persoonlijke en geïntegreerde aanpak van JobRoad doorbreekt de barrières van taal, mobiliteit en competentie die een vlotte toegang tot de arbeidsmarkt bemoeilijken. Een efficiënte hefboom om werkzoekenden binnen een jaar aan een job te helpen, waardoor hun integratieproces aanzienlijk wordt versneld.  

Jobs in Flanders: verzoent Brusselse werklozen en Vlaamse jobs

Met een percentage van 15% ligt de werkloosheidsgraad nergens in België zo hoog als in Brussel. Tegelijk hebben we in Vlaanderen ontzettend veel openstaande vacatures die soms moeilijk ingevuld geraken. Daarom zetten we in 2020 Jobs in Flanders op touw: een project met een specifiek team van jobcoaches waarmee we Brusselse werklozen warm maken voor een job in Vlaanderen. Sinds de start in 2020* bereikten we al 316 kandidaten, waarvan 169 ondertussen vast aan het werk zijn in Vlaanderen. Daarvan is de helft verhuisd naar Vlaanderen, de andere helft pendelt dagelijks. 

people on street
Anna Gaik

Anna Gaik

General Manager Foreign Recruitment

Met Jobs in Flanders gaat onze aandacht vooral uit naar mensen die qua statuut door de mazen van het net glippen en vaak bij de overheid niet gekend zijn. We zetten alles op alles om deze mensen gericht op te sporen. We helpen deze mensen niet alleen aan een job, maar begeleiden ze ook op het gebied van huisvesting, integratie en taal. Zo bereiken we hoofdzakelijk Roemenen, de op één na grootste bevolkingsgroep in Brussel, maar ook mensen met een andere migratieachtergrond.

Partnerships: samen staan we nog sterker

Gespecialiseerd Team Bemiddeling

Helpt mensen met een beperking of gezondheidsprobleem om geschikt werk te vinden en te houden.

Travvant

Partnership m.b.t. loopbaanbegeleiding outplacement & Career Transition 

Career Flow

i.s.m. VDAB: Transitietrajecten om medewerkers tijdelijk of permanent aan de slag te helpen bij een andere werkgever.

Campus recruitment. Voor uw collega’s van morgen.

Zo vroeg mogelijk in contact komen met uw collega’s van morgen. Dat is wat we beogen met onze campus recruitment initiatieven. Studenten kunnen via ons dochterbedrijf NOWJOBS op zoek gaan naar een vakantiejob, maar tegelijk vinden we het belangrijk om jongeren ook op andere manieren te benaderen. Dat doen we met de Innovatiecampus en met Accent Boostcamp.  

Innovatiecampus

De Innovatiecampus is een initiatief van Accent, Maker Faire Gent en FluxLab, waarmee jongeren op een interactieve manier warm gemaakt worden voor innovatie en techniek. Met een grote innovatiewedstrijd onder scholen en een interactieve slottweedaagse voor leerlingen en bedrijven. Doel? Jongeren, bedrijven en innovatievraagstukken met elkaar verbinden. 

Ontdek alles over de innovatiecampus

Boostcamp

Onze jarenlange ervaring met zowel grote als kleinere bedrijven leert ons dat het voor schoolverlaters niet altijd evident is om het te halen ten opzichte van kandidaten die al meer ervaring op de teller hebben. Bedrijven leggen de lat voor hun kandidaten namelijk steeds hoger.  

Hoewel jongeren soms al ervaring opdoen tijdens een stage en al tal van theoretische en praktische kennis aangeleerd krijgen op school, missen ze vaak nog een aantal doorslaggevende soft skills die broodnodig zijn op de arbeidsmarkt. Precies om die reden hebben wij het Boostcamp programma opgericht: een aantal praktische workshops die we gratis aanbieden aan studenten, zodat ze de schoolbanken zelfverzekerd achter zich kunnen laten.  

woman on smartphone

Accent doet meer dan rekruteren alleen

Als HR-partner ondersteunen en inspireren we u graag met onze expertise. 

Ontdek onze diensten
Jobs per sector
Populaire locaties
Copyright © 2021 Accent Jobs for People NVOver AccentPrivacybeleidDisclaimerESF
Beversesteenweg 576, 8800 RoeselareTEL: +3251460500info@accentjobs.beBTW BE 0455.069.956