Roeselare, 5 december 2023 – Digitaal uitzendkantoor NOWJOBS en talent placement bedrijf Accent openden op 1 december tien horeca- en retailhubs, verspreid over heel Vlaanderen. Het gaat om grote kantoren waar beide HR-partners de krachten bundelen voor horeca- en retailjobs. De nieuwe samenwerking is een antwoord op de trend van werknemers die zich flexibel willen heroriënteren of aanvullend willen bijverdienen en biedt werkgevers en werknemers één centraal servicepunt voor al hun vragen.
Persbericht - Accent en NOWJOBS bundelen de krachten voor alle horeca & retail-kandidaten: een digitale aanpak en persoonlijke begeleiding voor elk type contract.
06-12-2023Al sinds 1995 vormt Accent een belangrijke schakel tussen talent op de arbeidsmarkt enerzijds en werkgevers anderzijds. Voor werkzoekenden wil Accent een talent coach zijn, voor bedrijven een betrouwbare HR-partner die snel de geschikte kandidaten vindt. De NOWJOBS-app matcht sinds 2017 werkgevers met de 500.000 geregistreerde flexi-jobbers, jobstudenten en bijverdieners.
“Dankzij de nieuwe samenwerking hebben bedrijven en werkzoekenden nu één plek voor alle horeca- en retailvacatures, ongeacht het type contract dat ze verkiezen: vast werk, tijdelijk werk of een bijverdienste”, zegt Anouk Lagae, CEO van Accent. “En dat 24/7 dankzij de 100% digitale ondersteuning enerzijds, én met veel aandacht voor de mens achter de kandidaat dankzij de gespecialiseerde human power van onze medewerkers.”
Inspelen op trends op de arbeidsmarkt
Door alle expertise samen te brengen, spelen de horeca- en retailhubs in op de toenemende heroriëntering van wie werkt. De arbeidsmarkt ziet steeds meer mensen die een carrièreswitch overwegen of vaste werknemers die via een bijverdienste op zoek zijn naar variatie in hun loopbaan. Uit onderzoek van NOWJOBS blijkt dat maar liefst 59% van de Vlaamse werknemers graag wil bijverdienen. 78% van hen wil met die bijverdienste iets volledig anders doen dan in hun vaste job. Gemiddeld werken ze op hun tweede job 10,56 uur per week. Hun bijverdienste is dus geen vervanging van, maar een welkome aanvulling op hun hoofdberoep.
Online en offline. Digitale en human power.
Dankzij de nauwe samenwerking bundelen Accent en NOWJOBS de voordelen van een digitale en een persoonlijke aanpak. "Met de 100% digitale service van NOWJOBS kunnen werkgevers hun selectieproces volledig automatisch laten verlopen. Ook voor bijverdieners is het simpel: ze zoeken werk, tekenen contracten en ontvangen hun loon via de NOWJOBS-app. Met de centrale horeca- en retailhubs bouwt NOWJOBS samen met Accent servicepunten uit waar kandidaten terecht kunnen voor vragen en begeleiding." zegt Eline David, General Manager bij NOWJOBS België. Tegelijk versterkt Accent haar online service via digitale gesprekken en de MyAccent-app, waar kandidaten alle info terugvinden over hun lopende sollicitaties, uurroosters, planning en lonen.
Eén plek voor vast en flexibel werk
De samenwerking tussen Accent en NOWJOBS heeft voordelen voor zowel werkgevers als werknemers. In de gemengde horeca- en retailhubs staan de kandidaten en werknemers in contact met een veelzijdig team van échte mensen die ook digitale specialisten zijn. Voor werkgevers betekent één centrale hub vooral efficiëntiewinst. Ze hoeven niet meer te zoeken naar een aanspreekpunt, maar vinden voortaan in één kantoor alle nodige hulp voor al hun vacatures, ongeacht het type contract. NOWJOBS en Accent helpen ook voor de samenstelling van een volledige workforce en bieden ondersteuning bij het zoeken en beheren van de volledige poule van medewerkers, zowel vaste als flexibele.
Finaal is de samenwerking goed nieuws voor de meer dan 300.000 jobstudenten die via de NOWJOBS-app een gepaste studentenjob vinden. Na hun opleiding kunnen studenten voortaan terecht bij de talentcoaches van Accent die hen begeleiden in de doorstroom naar een vaste job. Dankzij de samenwerking ontstaat namelijk een inkijk in de ervaring, wensen en talenten van de voormalige jobstudenten. NOWJOBS en Accent bieden voortaan dus begeleiding op maat voor een volledige loopbaan.